Až do konca júla od nás získate knihu ZADARMO ku KAŽDÉMU nákupu!

Zdroje zinku


Zinok musíme prijímať z vonkajších zdrojov, ako sú strava alebo jej doplnky, pretože naše telo si ho nevie vytvoriť samo, ako napríklad pri vitamíne D.

Zinok v potravinách

Zinok sa nachádza v mnohých potravinách, vďaka čomu si takmer každý môže nájsť zdroj zinku, ktorý vie ľahko zahrnúť do svojho jedálnička. Od mäsa cez rôzne syry až po čisto rastlinné zdroje – tu všade viete zinok nájsť.

Zdroje zinku v živočíšnych potravinách:

  • Ústrice – 33 mg/6 ks
  • Krab – 6,5 mg/100 g
  • Hovädzie mäso – 4,8 mg/100 g
  • Jahňacie mäso –  4,8 mg/100g
  • Kuracie mäso – 0,9 mg/100g
  • Grécky jogurt – 0,5 mg/100 g

Zdroje zinku

Zdroje zinku v rastlinných potravinách:

  • Tekvicové/konopné semienka – 10 mg/100 g
  • Píniové/kešu oriešky – 6 mg/100g
  • Horká čokoláda – 3,31 mg/100g
  • Huby – 1,4 mg/100g
  • Cícer/šošovica – 1,25 mg/100 g
  • Špenát – 0,8 mg/100 g

Zdroje zinku

Jednou skupinou potravín bohatých na zinok sú morské plody, ako ústrice, krab a homár. Ak ste jedným z tých, ktorí morské plody neobľubujú, netreba zúfať. Zinok môžete získať aj z iných druhov mäsa, ako je hovädzie a bravčové mäso, či pečeň. Ďalej sa nachádza napríklad aj vo vajíčkach.

Mliečne výrobky majú tiež svoje miesto medzi potravinami bohatými na zinok. Cheddar, mozzarella, ricotta a nízkotučné mlieko môžu byť dobrým zdrojom zinku pre tých, ktorí majú radi mliečne výrobky.

Strukoviny, ako šošovica a fazuľa, sú ďalším zdrojom zinku, ktorý môžeme ľahko zaradiť do našej stravy. Rovnako tak semienka (dyňové, slnečnicové, konopné, sezamové) a orechy (kešu, píniové a pekanové orechy) sú skvelým zdrojom zinku. K ďalšími rastlinným zdrojom zinku patrí listová zelenina, obilné klíčky a droždie. 

Tieto potraviny sú skvelým zdrojom zinku najmä pre vegánov, ktorí spoločne s vegetariánmi patria do skupiny ľudí so zvýšeným rizikom nedostatku zinku a mali by preto dbať na jeho dostatočný príjem.

Ďalšie zdroje zinku

Zdroje zinku

V prípade, že nie je možné dosiahnuť potrebný prísun zinku cez stravu, odporúča sa siahnuť po kvalitných výživových doplnkoch s obsahom zinku. Zinok sa dá dopĺňať v podobe kapsúl či tabliet, alebo aj v tekutej forme s lipozomálnymi doplnkami. Tie majú najvyššiu vstrebateľnosť spomedzi ostatných foriem. 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Our products